
محمد رضا شفیعی در 14 سالگی به جبهههای نبرد رفته و در عملیاتهای بسیاری شرکت میکند که چندین بار نیز مجروح میشود اما سرانجام در عملیات «کربلای 4» و پس از مجروح شدن ، اسیر میشود که 11 روز پس از اسارت به دلیل عفونت شدید در ناحیه شکم به درجه شهادت نائل میشود.
مجروح که شد، به اسارت دشمن در آمد و همانجا به شهادت رسید. بعثیها او را دفن کردند و شانزده سال بعد، هنگام تبادل جنازه ی شهدا با اجساد عراقی، جنازه محمد رضا شفیعی و دیگر شهدای دفن شده را بیرون میآورند تا به گروه تفحص شهدا تحویل دهند. اما جنازه محمد رضا سالم مانده، سالمِ سالم...
صدام گفته بود این جنازه اینطور نباید تحویل ایرانیها داده شود. پیکر این شهید را سه ماه زیر آفتاب سوزان گذاشتند، اما تغییری نکرد. روی پیکرش آهک و اسید پاشیدند ولی باز هم بیتأثیر بود..
مادرش و یکی از همرزمانش که همیشه با او بود و کامل او را می شناخت می گفت می دونید برای چه جنازه اش سالم ماند؟
ـ اهتمام جدی به نماز شب داشت.
ـ دائماً با وضو بود و مداومت بر غسل جمعه داشت.
ـ هیچوقت زیارت عاشورایش هم ترک نمیشد.
ـ هر وقت برای امام حسین(علیه السلام) گریه میکرد، اشکهایش را به بدنش میمالید.
مادرش هم میگفت: به امام زمان (عج) ارادت خاصّی داشت و هر وقت به قم میآمد ، رفتن به جمکران را ترک نمیکرد.
چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به تمام هم میهنان تبریک عرض می نماییم....
ما را در سایت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به تمام هم میهنان تبریک عرض می نماییم. دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 71 تاريخ: يکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت: 11:31